Friday, July 30, 2010

The laboratory

Hi again, here I am once more with another update.

The whole project is on the go but the progress is short of slow. This is mostly because officially I'm on vacations and I swim, I get out and things like this and on my "free" time I work on the project and also trying to get familiar with open source programs, like gimp and inkskape. You see I really want to work exclusively on open source programs, for many reasons.

Anyway this is not the place to say why to use open source, so I return on topic.

I'm working on the laboratory, actually the first level of the game which will also be the "intro" of the whole story. I did had an accident with the first file I made with the laboratory, I made the "teleportation device" and then the saved file didn't want to open again, vue 8 was just keep on crashing, I also tried to open it in my desktop and no difference, crash on load. It was short of push back because I designed a mechanism to hydraulic open and close the device's door, and also linked the objects in a way to be used for easier animation. It took me about 4 hours and all are lost. At least I designed the mechanism in hand first and it will be easier to remade it.
After that I decided to design each part of an object separately and then join them in a new file, this seems like safer way to do things.

The results are this:
 

The main body of the device.

And this:

This is the window of the device and I made an aged alternative of it to use elsewhere:

Also I used the lamb from the preview post and joined all the objects together to make the "teleportation device":

All I need to finish the device now is to make the door and the mechanism to open and close it.

Also I made some handmade artwork with a BIC pen... I don't have any other mediums available here so that was the best I could do, another problem was that I don't have a scanner available so I shotted it with my macbook's web cam, the image is terrible but you can get an idea before I will scan it.

So this is the artwork for the teleportation device and the door mechanism:
and a plan from top view I draw to know what will go where inside the laboratory, because of the terrible quality you can't read what is what, sorry for that I will scan a better image soon.




Also I did a high resolution render to the device to see more details:

You can get it from here:

That's all for now!

1 comment:

  1. Ebon Page, sorry δεν είχα ενεργοποιήσει από ότι φαίνεται να μου στέλνει email για τα σχόλια οπότε μόλις τώρα σε είδα.
    Την έχω δει και εγώ την wintermute και ο μόνος λόγος που δεν την έχω μελετήσει για το όλο project είναι η έλλειψη multiplatform δυνατοτήτων. Αναμένω την wintermute engine 2, που από ότι μου είπαν στο φόρουμ τους γίνεται προσπάθεια να είναι συμβατή και με macOSX.

    Σχετικά με το Vue, όλα όσα βλέπεις εδώ (και θα δεις, η δουλειά έχει προχωρήσει, απλά αποφάσισα να βάζω πλέον πιο ολοκληρωμένα πράγματα και όχι κάθε αντικείμενο που φτιάχνω) έχουν γίνει εξ ολοκλήρου στο Vue.
    Είμαι τόσο ενθουσιασμένος με τις δυνατότητες του που μελετάω την αγορά του Vue Complete πακέτου (600$ κάνει).

    Οι δυνατότητες modeling είναι περιορισμένες πάντως και έχω μελετήσει και την χρήση του Wings 3D, αλλά δε το έχω εφαρμόσει πουθενά για την ώρα.
    Υπάρχει η δυνατότητα συνδυασμού αντικειμένων ως Metablobs και στην συνέχεια με την εντολή Bake Object, να δημιουργηθεί ένα νέο αυτόνομο αντικείμενο από τα συνδυασμένα σε metablob αντικείμενα.

    Αν σε ενδιαφέρει να το δεις το πρόγραμμα υπάρχει μια δωρεάν έκδοση, στην οποία ο μόνος περιορισμός είναι ένα λογότυπο που μπαίνει κάτω δεξιά (που αν θες το κόβεις εύκολα με το gimp). Και στην συνέχεια μπορείς να αγοράσεις κάποια expansions (modules όπως τα λέει στο store τους) και να το αφαιρέσεις, καθώς θα προσθέτει και νέες δυνατότητες στο πρόγραμμα.

    Αν θες να κατεβάσεις την δωρεάν έκδοση μπορείς να πας από αυτό το link:
    http://www.cornucopia3d.com/pioneer/?affid=71832768

    Που θα μου δώσει και εμένα credit για το "spread the word" της υπόθεσης (μπορώ με τους "πόντους" να αγοράσω έτοιμα αντικείμενα από το online store τους κτλ).

    Αν δεν θες να πας μέσω του δικού μου link πάτα εδώ:
    http://www.e-onsoftware.com/products/vue/vue_8_pioneer/

    Από εκεί και πέρα εξαιρετικές δυνατότητες έχει και το blender, που είναι μεν δύσκολο, αλλά εξίσου δύσκολα είναι και τα περισσότερα εμπορικά προγράμματα οπότε θα πρότεινα να ασχοληθείς με αυτό και όχι με κάποιο σπασμένο (πιθανότατα απόλυτα άπιαστο οικονομικά) εμπορικό πρόγραμμα.

    ReplyDelete